Menu

Blog

  1. Die lentezon laten we samen schijnen!

    Het is weer bijna lente. Het seizoen waarin de zon aan kracht wint en een kettingreactie aan effecten veroorzaakt waar we alleen maar vrolijk van kunnen worden: het frisse groen van ontluikende blaadjes, de kleurenpracht van bloesem, zoemende beestjes en vriendelijke buitentemperaturen. Tijd om de winter definitief achter ons te laten en de deur open te zetten voor de tijd van bruisend leven.

     

     

    Uiteraard doen wij dit door ons af te vragen wat u dit seizoen van ons nodig heeft om de zon nóg meer te laten schijnen. Want eerlijk is eerlijk, het lentegevoel schreeuwt om aandacht waar je als vakspecialist op wilt anticiperen. Dat betekent dat je je productaanbod en dienstverlening nog eens tegen het licht houdt en jezelf in datzelfde licht afvraagt hoe je je klant zo goed mogelijk kunt bedienen met alles

    Lees meer »
  2. Sterk verkoopargument voor onze NATCH! inlegzolen: ze zijn een weldaad voor je gezondheid én je schoenen

    Als er één productgroep is die substantieel bijdraagt aan het verkoopresultaat van de schoenmaker, dan is het wel die van de inlegzolen. Logisch, want de consument die investeert in een kwalitatief uitmuntend voetbed voorkomt voetproblemen en bevordert het loopcomfort.

    Onze nieuwe productlijn van NATCH! voldoet aan de hoogste eisen. Op het gebied van levensduur, maar vooral op dat van comfort en prestaties.  De klant die investeert in Natch! Inlegzolen, investeert dus niet alleen in een duurzame gezondheid maar ook in een optimale loopafwikkeling. Reden te meer om voor dit assortiment te kiezen. Met iedere tevreden klant zet u uw bedrijf immers in een positief daglicht.

     

    Met de vijf varianten die momenteel bij ons leverbaar zijn, komt iedereen aan z’n trekken. Ook - of misschien wel vooral - uw sportieve klanten: van de

    Lees meer »
  3. We hebben er samen weer een mooi jaar van gemaakt!

    Als we terugblikken op het afgelopen jaar, kunnen we alleen maar trots zijn. Ondanks alle spanningen en onzekerheden in de wereld hebben we de dienstverlening binnen de totale branch namelijk alleen maar zien groeien. Als er al reden tot klagen was, had dit bij een enkele schoenreparateur vooral te maken met te veel werk.

     

     

    Net als in veel andere branches het geval is, zien we ook diverse schoenmakerijen worstelen met het gebrek aan kundige en enthousiaste mensen. Voor deze afnemers is het de kunst om het hoofd koel te houden en kalm te blijven. We kunnen met z’n allen in de branche blijven roepen dat er niet genoeg personeel is, maar daar lossen we niks mee op. Het is veel beter te kijken wat je er zelf aan kunt doen. Zo kun je de situatie eens vanuit een ander perspectief bekijken. Zeg maar, uit een ander vaatje tappen.

    Lees meer »
  4. Geef de feestdagen en je omzet extra glans met onze lederwaren en ceintuurs

    Over producten gesproken: met trots presenteren we een aantal fraaie, eigentijdse nieuwkomers in het hoogwaardige assortiment van Menzo lederwaren.  Dit Oostenrijkse kwaliteitsmerk is interessant geprijsd en nu per stuk leverbaar!

    De feestdagen staan weer voor de deur. Omdat de consument nu al  anticipeert op de drukke tijden die een goede voorbereiding met zich meebrengt, kun je er maar beter op tijd bij zijn als het om het bestellen van producten gaat.

    Traditiegetrouw gaan bepaalde producten uit onze collectie juist in de decembermaand als omzet-verhoger over de toonbank. Neem de lederproducten van Schins Leder, met bijzondere aandacht voor het hoogwaardige assortiment van Menzo lederwaren. Dit Oostenrijkse kwaliteitsmerk

    Lees meer »
  5. Schins zet schoenmakersbranche eigentijds in de kijker bij RTL7 

    De landelijke campagne voor de schoenmakersbranche van het schoenmakersgilde laat heel Nederland zien hoe mooi en belangrijk ons vak is, maar ook hoe we samen verantwoordelijkheid kunnen dragen voor een gezonde en duurzame wereld.  Met onder andere een promotiefilm waarin verleden, heden, toekomst en het duurzaamheidsstreven van onze branche de revue passeren wordt deze boodschap  breed onder de aandacht gebracht. 

    Schins Leder ondersteunt deze krachtige landelijke campagne. Zo staan we zondag 16 oktober in het spotlicht in het programma ‘Op de Zaak’ van RTL7. In deze ui

    Lees meer »
  6. Schapenvacht voor handen en voeten en Basi-assortiment: bestel nú uw omzet-plus-voorraad voor dit najaar!

    Met het najaar in het vooruitzicht vestigen we nu al met trots de aandacht op onze nieuwe voorraad authentieke schapenvacht pantoffels en handschoenen. De reden waarom deze collectie gretig aftrek vindt, heeft alles te maken met het draagcomfort en de bijzondere eigenschappen van dit natuurproduct. Plaats dus tijdig uw bestelling - zolang de voorraad strekt dus ruim voor het winterseizoen en de feestdagen.

    Een pantoffel of handschoen van schapenvacht bevat eigenschappen die onder winterse omstandigheden voor een ongekend draagcomfort zorgen. Schapenwol voelt niet alleen superzacht aan, het functioneert ook als een natuurlijke airconditioning. In de zomer fungeert de wollen voering als een verkoelende mantel, terwijl deze in de wintermaanden juist voor een behaaglijke warmte rond de handen en voeten zorgt. Dit unieke effect ontstaat door de miljoenen veerkrachtige gekrulde

    Lees meer »
  7. Doe nu mee met de landelijke campagne voor de schoenmakersbranche!

    De afgelopen maanden heeft het Schoenmakersgilde samen met een aantal toeleveranciers van de schoenmakersbranche achter de schermen hard gewerkt aan een landelijke campagne om heel Nederland te laten zien hoe mooi en belangrijk ons vak is, maar vooral hoe we samen een steentje bijdragen aan een duurzame wereld.  Daartoe is onder andere een promotiefilm gemaakt waarin verleden, heden, toekomst en duurzaamheid van onze branche een belangrijke rol spelen.

    Als deelnemende schoenmaker ontvang je een gratis promotiepakket ter ondersteuning van de campagne. Naast dit gratis pakket zijn er ook nog mogelijkheden om je actie uit te breiden (tegen een gereduceerd bedrag) met een vermelding en routebeschrijving naar je eigen vestiging, een give-away en een aantal gepersonaliseerde kant-en-klaar social

    Lees meer »
  8. Schins Leder en Bee in Media maken schoenmakers zichtbaar én vindbaar

    Als totaalleverancier met oog voor de beste klantenservice denken we niet alleen mee met het optimaliseren van de verkoopresultaten van onze afnemers, we werken er ook aan mee. Wat ons betreft gaat het bij marketing namelijk niet alleen over hoe Schins Leder het beter kan doen, maar ook over hoe we u als klant kunnen helpen succesvoller zaken te doen. Om hierin goede resultaten te boeken, streven we ernaar net zover te gaan als er kansen liggen. Tot het ondersteunen van klanten om u te vinden toe.

    Als het om het waarmaken van deze kansen gaat, maken we gebruik van het specialisme van Bee in Media - onze partner in het behartigen van alle marketing- en mediabelangen. Al het nieuws over en van Schins Leder dat via onze website, onze

    Lees meer »
  9. Wegens vakantie gesloten? Niet bij Schins Leder!

    Begint het bij u met de zomervakantie in het vooruitzicht ook al te kriebelen? Wordt het genieten van zon, zee en strand? Of van hoge bergen.  In het verlengde hiervan vraagt u zich misschien ook al af in welke periode Schins Leder gesloten is.

    In dat geval helpen we u graag uit de droom dat er iets is waar u rekening mee moet houden. Het goede nieuws is namelijk dat wij de hele zomer doorwerken. Geen vertraging met levertijden dus, want die blijven zo kort als u van ons gewend bent.

     

    Wij begrijpen dat u bij het op peil houden van uw voorraad zo kort mogelijk op de bal wilt spelen. Met wachten tot de zomer bijna voorbij is, vinden we dat we als totaalleverancier met oog voor de beste klantenservice tekort schieten. Voor ons dus geen gesloten deuren tijdens de zomervakantie. Of u nu besteld op onze op SL-webshop, telefonisch of aan onze servicebalie:

    Lees meer »
  10. Met het online magazine blijven onze klanten altijd ‘up to date’

    Wij van Schins Leder zijn maar wát trots op ons nieuwe online magazine. Niet alleen omdat we daarmee als fris gepoetste schoenen kunnen stralen, maar vooral omdat we onze klanten hiermee nóg sneller op de hoogte kunnen brengen van onze nieuwe diensten, producten en andere wetenswaardigheden.

    In feite fungeert ons digitale magazine als verlengstuk voor wat we ook online voor klanten willen uitstralen: de klantvriendelijke dienstverlener met de vertrouwde service die altijd dichtbij is.

    Het Schins magazine heb je altijd bij de hand en bevat bovendien steevast de laatste nieuwtjes rond het productaanbod en branche-ontwikkelingen. Zo werpen we voortdurend het licht op interessante producten en maken w

    Lees meer »
Pagina